این روزها صاحبان کسبوکار میدانند که برای موفقیت یک سازمان، تولید محصول به تنهایی کافی نیست. به همین دلیل در کنار توجه به کیفیت محصول باید به تبلیغات محصولات و برقراری ارتباط با مخاطبین نیز توجه شود. برای اینکه ارتباطی قوی با مخاطب برقرار کنید برند شما به یک هویت نیاز دارد. این هویت کمک میکند مردم به خوبی شما را بشناسند. Brand Identity اعتماد مردم را جلب میکند و نشانهای از ویژگیهای مختلف کسبوکار شما را در خاطرشان زنده نگه میدارد. این هویت در تمامی شیوههای بازاریابی از جمله بازاریابی پیامکی کاربرد دارد و میتواند نقش موثرتری در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید داشته باشد.
مجموعهای از اجزای بصری مانند لوگو، رنگ و جزئیات که نشان دهنده ایدههای یک کسبوکار است، هویت برند نام دارد. پس طراحی لوگو تنها جزء یک هویت نبوده و فقط بخشی از آن محسوب میشود. این هویت به مشتریان اجازه میدهد که آن برند را به خاطر بسپارند و از دیگر برندها متمایز کنند. بنابراین هویت یک برند به درک آن به عنوان یک برند متمایز و ثبت آن در ذهن مشتریان کمک میکند. هویت برای برند، مجموعهای از عناصر مختلفی بوده که توسط یک شرکت به وجود میآید تا بهترین تصویر از آن برند برای مصرف کننده شکل بگیرد. یک برند با استفاده از هویت خود برای مشتریان قابل تشخیص میشود. به این صورت که مخاطبان محصول یا خدمات شما را با هویتی که دارید مرتبط میکنند و همین موضوع باعث وفاداری بیشتر مشتریان نسبت برند شما میشود. یک هویت قوی کمک میکند برند شما از مزایایی مانند وفاداری بیشتر در مشتریان، شناخت برند، اعتماد و رشد به صورت دائمی بهرهمند شود. در بازار رقابتی کنونی، برندهای مختلف خدمات یا محصولات جدیدی را دائما عرضه میکنند، اما یک Brand Identity قوی باعث میشود جایگاه مناسب و ثابتی در بازار برای خود پیدا کنید.هویت برند (Brand Identity) به این معناست که یک برند چگونه خود را به مشتریان نشان میدهد. این اصطلاح مجموعهای از تمام فعالیتهای برندسازی است که یک شرکت انجام میدهد تا به شیوهای خاص برای مخاطبان هدف درک شود. هویت برند نحوه شناسایی خودِ یک برند است که مواردی مانند نام تجاری، شعار، صدای برند، موقعیت برند، تداعی برند و شخصیت برند را شامل میشود.
وجود هویت برند چیزی بیشتر از طراحی و المانهای بصری است…
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید